Які гальма стоять літаком?

У сучасній авіації широко відомі три способи гальмування: реверс тяги двигуна, гальмівний парашут і, нарешті, всім відомі колісні гальма літака. Як про допоміжні можна ще говорити про гальмівні щитки та інтерцептори.Mar 17, 2013

Гальма літаком схожі на автомобільні, тільки суттєво потужніші, що не дивно, тому що їм доводиться гальмувати машину масою 30-600 тонн зі швидкостей близько 250 км/год до нуля на обмеженій по довжині злітно-посадкової смузі (ЗПС). Літакні гальма складаються з "бутерброду" гальмівних дисків та колодок.

Найпоширенішим способом гальмування вважається аеродинамічний. І тут застосовується різке підвищення лобового опору літального апарату. Для аеродинамічного гальмування у більшості літаків при здійсненні посадки висуваються спеціальні гальмові щитки.

Повітря, який раніше спокійно викидався назад, тисне на ці "стінки" пристрої і відкидається вперед, що створює зворотну тягу, яка гальмує літак.